Последователи

петък, 12 януари 2024 г.

Автор на над 50 книги и брошури. Осъден от "Народния съд" на година затвор, а книгите му попадат в т.нар. „Списък на фашистката литература“ и са иззети от библиотеките

 На 11 януари 1905 г., в Русе е роден Светозар Димитров, известен с псевдонима Змей Горянин. Автор на над 50 книги и брошури. Осъден от "Народния съд" на година затвор, а книгите му попадат в т.нар. „Списък на фашистката литература“ и са иззети от библиотеките. Последните години от живота си прекарва в манастира "Седемте престола", където след смъртта си през 1958 г. е и погребан.

________________________________________________________________

УТРИН

" Златен облак в златни небосводи -

мрежа над разбудените ниви -

кат змия пътеката извива

и далече някъде ме води. -

Може би там има пуст параклис,

дето никой няма да ме срещне,

като блуден син - разкаян грешник,

който много дълги дни е плакал.

Ниви ръж - и пътя да ме води,

аз не знам… защо ми е да зная?…

Не ще стигна никога до края:

златен облак в златни небосводи."

___________________________________________________________

сп. „Хиперион”, г. 5, кн. 5-6, 1926 г.




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.

Генерала който се би храбро срещу сърби, турци, румънци, англичани, французи. италианци и руснаци

 На 25 януари 1945 година, умира великия български генерал Тодор Кантарджиев, който се би храбро срещу сърби, турци, румънци, англичани, фра...