Последователи

понеделник, 17 юли 2023 г.

Кремъл се опита да употреби Рожен за своята политическа намеса в България?!

 Стратегията на непрякото действие. 

Или как Кремъл се опита да употреби Рожен за своята политическа намеса в България?!


Знамето с пилона на събора на Рожен е пример като по учебник как се използва старият изпитан метод на непряката, косвена реклама за постигане на истинските цели на Москва - оказване на влияние върху вътрешнополитическия процес в посока, благоприятна за реализацията на руските интереси в България.

Това не се постига с директно действие, а с планирана сложна хибридна акция, чрез която, под прикритието на една безспорна и обичана от българите идея, се лансира вредоносният руски наратив.

Руските политтехнолози, които ръководят руската подривна дейност против държавата ни, използваха издигането на българския флаг, за да прокарат непряко собствените си идеи.

Българското знаме беше гордо издигнато на иначе безсмисления бетониран пилон в планината, но истинската цел се оказа промотиране на руските стратегически цели в България - отказ от оказване на военна помощ на Украйна и печелене на симпатии в полза на проруските партии в страната ни, с поглед към създаването на нов проруски политически проект.

Българското знаме се вееше гордо над всички събрали се на поляните, но руските знамена се продаваха и разнасяха политкоректно долу. А под националния ни флаг, в опънатите шатри, се събираха също така и подписи за референдум за мир и неутралитет - проруска хибридка, предназначена да манипулира общественото мнение в полза на Москва. И като кулминация на събитието и перла в короната най-накрая дойде скандалното изказване на Р. Радев за "безродниците и нихилистите", последвано и от отявлената руска хибридна манипулативна теза за това, че Украйна била "настоявала" да води тази война, за която Европа "плаща сметката". Това са скандални думи от хибриден проруски наратив, целящи да катализират създаваните от цялостната атмосфера на събитието внушения, както и да мобилизират събралото се сравнително неголямо множество около гледната точка на техния автор. 

Най-скандалното е, че всичко това се случи под пилона със знамето ни, в рамките на обичания от поколения българи традиционен събор на Рожен.

Така избраната стратегия беше тази на непреките действия - ако искаме да рекламираме руската гледна точка, нека това бъде под шапката на нещо мило и обичано от българите. В случая събора и националния флаг. А по този начин руската хибридна атака се опита да присвои за своите цели и патриотичните идея. Така най-скъпото за всеки родолюбив българин бива откраднато от политически манипулатори в служба на руски интереси.

На Рожен станахме свидетели на планирано и умишлено използване на непрекия подход към постигането на целта посредством обличането на една вредоносна идея (русофилството в неговата рашистка метаморфоза) в опаковката на автентичен български патриотизъм.

За щастие, резултатът се оказа повече от скромен, като изпълнителите блестяха с отсъствието на майсторство на изпълнението. От друга страна, гражданското общество показва неочаквано висока степен на мобилизация в своята справедлива реакция на самозащита против руската хибридна агресия и показа всъщност кой е истинският безродник и нихилист.

Българското гражданско общество съвсем основателно настоява да води тази борба докрай, за да опазим държавата си от хибридните атаки на Кремъл. Гражданите настояват да живеят в нормална европейска правова държава, силен и достоен член на НАТО и ЕС. 


P.S. Като пример за косвена атака към умовете и сърцата на хората може да бъде посочено описаното в глава 7, част 13 от романа "Контролът" на Виктор Суворов.


"Контролът", Виктор Суворов

7/13


"— Замисляла съм се, другарю Сталин. Трябва да се направи реклама на хотела.


— Ние, комунистите, с реклама не се занимаваме. [Сталин]


— Ще направим не пряка, а косвена реклама. Най-добрата стратегия е стратегията на непреките действия: ако искаме да унищожим Германия, трябва да нанесем удар не по Германия, а по Румъния. Точно така трябва да се действа и в областта на рекламата. Глупаво е да заявяваме, че хотел „Москва“ е най-добрият на света. Това е челна атака. Тя не може да бъде успешна. Ще тръгнем по друг път. Ще направим така, че във всички най-паметни мигове изображението на хотел „Москва“ да се намира пред очите на всеки наш ръководител…


— Без паузи, другарко Стрелецкая, достатъчно съм заинтригуван.


— Най-важните, най-паметните моменти в живота на всеки човек се отбелязват с пиене. Трябва да се произведе нов висококачествен сорт водка специално за висшето ръководство и да се сложи изображението на хотел „Москва“ на етикета на бутилката. Случи ли се нещо важно в живота на ръководителя — той пие водка, а изображението на хотел „Москва“ е пред него. Този образ прониква в дълбокото подсъзнание, особено в моментите на опияняване и заспиване: механизмът на запомнянето още работи, но механизмът на логическото осмисляне вече се е изключил. Затова нужният ни образ се отпечатва в мозъка му независимо от логиката, извън нея и въпреки нея. После, когато ръководният другар си припомня най-хубавите мигове от своя живот, едновременно изниква образът… Професор Павлов е правил такива опити с кучета. Та по метода на Павлов ние ще отпечатаме контурите на хотел „Москва“ в съзнанието и подсъзнанието на отговорните другари. Като на Павловите кучета. Та да ги влече към този хотел както към най-хубавите мигове от тяхното минало.


— Добре, но етикетът ще изглежда странно. Символи на Москва са кремълските кули, катедралата „Василий Блажени“, символ може да бъде Болшой театър, но да се изобрази на етикета просто един хотел, един от многото… Това ще се стори на хората подозрително и странно.


— Странно ще им се стори само отначало. След една седмица всички ще свикнат с етикета.


— А как да наречем новата водка? Хотелът се казва „Москва“. Намира се в самия център на Москва, но водка „Московская“ вече има.


— Може да я наречем „Столичная“."




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.

Генерала който се би храбро срещу сърби, турци, румънци, англичани, французи. италианци и руснаци

 На 25 януари 1945 година, умира великия български генерал Тодор Кантарджиев, който се би храбро срещу сърби, турци, румънци, англичани, фра...